ردیابی مشتریان در سه سوت!

ردیابی مشتریان در سه سوت!

ردیابی مشتریان در سه سوت!

درباره نرم‌افزارهای مرتبط با برنامه‌های وفاداری

 

هدی رضایی

داشتن مشتری وفادار در دنیای رقابتی امروز سخت است. در این میان، اجرای برنامه‌های مدیریت وفاداری به سازمان‌ها کمک می‌کند تا اهداف خود را برآورده کنند و به مشتریان برای خرید انگیزه دهند. بسیاری از مشاغل مدرن با بهره‌گیری از ابزارهای نرم‌افزاری، فعالیت‌های مدیریتی روزمره خود را در زمینه پایداری کسب‌وکار و وفاداری مشتریان انجام می‌دهند. نرم‌افزارهای وفاداری باشگاه مشتریان یکی از این ابزارهاست و کسب‌وکارها از این ابزار برای مدیریت داده‌ها و اطلاعات وفاداری مشتری استفاده می‌کنند.

نرم‌افزار مدیریت وفاداری چیست؟

 نرم‌افزار مدیریت وفاداری به برنامه‌ای تحت وب گفته می‌شود که مشاغل از آن برای مدیریت برنامه‌های وفاداری مشتری خود استفاده می‌کنند. کسب‌وکارها می‌توانند با استفاده از این برنامه‌ها، مشتریان (بالقوه) را شناسایی و با اعطای کارت‌های هدیه، کوپن و سایر مشوق‌ها مانند آفر آن‌ها را تشویق به خرید بیشتر و بازدید مجدد از فروشگاه فیزیکی یا آن‌لاین خود کنند. این نرم‌افزارها مانند اکثر سیستم‌ها به کسب‌وکارها اجازه می‌دهد داده‌ها را جمع‌آوری کنند و برنامه‌های وفاداری مشتری را به صورت خودکار انجام دهند. سازمان­ها هم‌چنین از نرم‌افزار مدیریت وفاداری برای تجزیه و تحلیل داده‌ها و اطلاعات استفاده می‌کنند. آن‌ها می‌توانند این نرم‌افزارها را به عنوان یک برنامه مستقل، یک افزونه، یا یک رابط برنامه‌نویسی پیاده‌سازی کنند. نرم‌افزار مدیریت وفاداری یک راه‌حل آسان و سریع برای افرادی است که صاحب کسب‌وکاری هستند و فرصتی برای بازاریابی آن ندارند.

اکثر کسب‌وکارها از برنامه‌های وفاداری به عنوان بخشی از استراتژی بازاریابی خود استفاده می‌کنند. این برنامه‌ها در مشتریانی که پتانسیل بازگشت به خرید دارند، انگیزه ایجاد می‌کند. خوش‌بختانه با کمک نرم‌افزارها، اجرای  برنامه‌های وفاداری در باشگاه مشتریان شرکت‌ها ساده شده است. اما نرم‌افزار مدیریت وفاداری چیست و چه مزایایی دارد؟

یک راه‌حل خوب برای افزایش احتمال بازگشت مشتری، تنظیم یک برنامه پاداش یا وفاداری است. برنامه‌های وفاداری مشتری هم‌چنین می‌توانند به افزایش حفظ مشتری و سود آن‌ها منجر شوند. برنامه‌های وفاداری به امید انجام وفاداری مشتری در آینده، به مشتریان برای خریدهای مکرر پاداش می­دهند. این کار معمولاً پس از این‌که مشتری میزان خرید مشخصی انجام می‌دهد، اتفاق می‌افتد و در کسب‌وکارهای بسیاری مانند خطوط هواپیمایی، رستوران­ها و خرده‌فروش‌های تجارت الکترونیک و… اجرا می‌شود. در گذشته بیشتر برنامه‌های وفاداری اولیه نوعی کارت و امتیاز برای کسب پاداش به مشتری ارائه می‌کردند. اما امروزه نرم‌افزارهای وفاداری این کار را ساده کرده‌اند. بنابراین به جای استفاده از کارت فیزیکی برای ردیابی خریدها، ردیابی مشتریان را می‌توان از طریق اپلیکیشن و نرم‌افزار انجام داد.

مزیت استفاده از نرم‌افزار مدیریت وفاداری چیست؟

از جمله مزایای این نرم‌افزارها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • بدون کارت بودن: این برنامه‌ها اجازه می‌دهند مشتریان نگران گم کردن کارت خود نباشند. در عوض تمام اطلاعات برنامه وفاداری آن‌ها در گوشی‌های آن‌ها و حافظه سیستم نرم‌افزاری ذخیره خواهد شد.
  • انعطاف‌پذیری در پاداش: این نرم‌افزارها به شما اجازه می‌دهند برنامه و پاداش­های خود را برای پاسخ‌گویی به نیازهای خاص کسب‌وکار خود طراحی کنید. پاداش­های متعدد، شرایط کسب پاداش و ساختارهای پاداش را تنظیم کنید، برای مثال لایک و کامنت و تگ کردن چند نفر از دوستان در شبکه‌های اجتماعی و این برنامه را به نرم‌افزار بدهید تا فرایند انتخاب کاربران وفادار شما برای اهدای پاداش را به عهده بگیرد.
  • ردیابی دقیق: نرم‌افزار برنامه وفاداری داده‌های مربوط به رفتار مشتریان شما را جمع‌آوری و ردیابی می‌کند، بنابراین می‌توانید برنامه‌ای سازگار طراحی کنید که تنها به مشتری واقعی انگیزه دهد تا خرید خود را تکرار کند.
  • اتوماسیون: توزیع پاداش در این سیستم‌ها خودکار خواهد بود. می‌توانید سایر فرایندها را در این نرم‌افزارها تنظیم کنید تا پس از تحقق برخی شرایط، وظایفی (مانند ارسال جایزه تولد مشتریان، دعوت‌نامه VIP ، متن تشکر و ای‌میل فعال‌سازی یا یادآوری به مشتریان از طریق تماس تلفنی) را انجام دهد تا در وقت و هزینه شما برای استخدام فردی که وظیفه انجام این امور را دارد، صرفه‌جویی کند.

ویژگی‌های نرم‌افزار باشگاه مشتریان

  • نرم‌افزار مدیریت وفاداری بسته به نیاز کسب‌وکار یا برنامه وفاداری مشتری شما ممکن است شامل ویژگی‌های مختلفی باشد. اکثر سیستم‌های مدیریت وفاداری دارای ویژگی شناسایی مشتریان وفادار و بالقوه هستند. کسب‌وکارها از مزیت این نرم‌افزارها سود می‌برند، زیرا به آن‌ها امکان می‌دهد داده‌های مشتریان را جمع‌آوری کرده و گروه هدف خود را تعیین کنند.
  • نرم‌افزار مدیریت وفاداری هم‌چنین شامل یک برنامه وفاداری با روش‌های ماندگار برای پاداش دادن به مشتریان وفادار یا با ارزش از نظر سازمان است. این نرم‌افزار هم‌چنین دارای یک ویژگی است که به توزیع مناسب جوایزی مانند کارت‌های هدیه کمک می‌کند. صاحبان مشاغل می‌توانند از ویژگی «جایزه و پاداش» برای شخصی‌سازی پاداش‌ها با توجه به رفتارهای مشتریان خود استفاده کنند.
  • ویژگی مهم دیگر سیستم ردیابی است که بر تعاملات بین افراد و برنامه باشگاه مشتریان نظارت می‌کند. بسیاری از سیستم‌های وفاداری مشتری به واسطه فعالیت‌های آن‌لاین هدایت می‌شوند، بنابراین آن‌ها شامل ویژگی‌هایی هستند که به شما امکان می‌دهد از طریق دستگاه‌ها و کانال‌های مختلف مانند اینترنت و گوشی‌های هوشمند به آن‌ها دسترسی داشته باشید. درنتیجه، کاربران هنگام استفاده از نرم‌افزار یک تجربه یک‌پارچه دارند.
  • هم‌چنین نرم‌افزارهای مدیریت وفاداری می‌توانند به‌راحتی از طریق برنامه‌نویسی با سیستم‌های دیگر ادغام شوند. این یک روش عالی برای کاهش هزینه‌های مربوط به نصب است. نرم‌افزار مدیریت وفاداری هم‌چنین دارای ویژگی‌های تجزیه و تحلیل برای کمک به کسب‌وکارهاست که می‌توانند رفتارهای خرید مشتریان خود را درک و تحلیل کنند. از دیگر ویژگی­ های مفید آن می‌توان به اتوماسیون بازاریابی و ابزار پیام‌رسانی اشاره کرد. بازاریابان از این ابزار برای کمک به مشتری و جمع‌آوری اطلاعات در خصوص مراجعه مشتری و رفتارهای مصرف‌کننده استفاده می‌کنند.

در دنیای مدرن که فعالیت‌های تجاری پیچیده‌تر از گذشته شده است و کسب‌وکارها به دنبال برآورده کردن هر چه بهتر انتظارات مشتری و بازگشت آن‌ها به خرید هستند، نرم‌افزارهای باشگاه مشتری ابزاری مفید تلقی می‌شود. کسب‌وکارهای مختلف خواهان بالا نگه داشتن نرخ نگه‌داری مشتری خود هستند و این هدف به دانستن اطلاعات و داده‌های مشتریان برای ارسال هدایا و ارائه سایر خدمات باشگاه مشتریان نیاز دارد. اگر می‌خواهید مشتریان وفادار خود را شناسایی، ردیابی، مدیریت، پاداش‌دهی و آن‌ها را حفظ کنید، نرم‌افزار مدیریت وفاداری بهترین راه‌حل است.

 

 

بهترین نرم‌افزارهای مدیریت وفاداری

 

از جمله بهترین نرم‌افزارهای باشگاه مشتری که در دنیا وجود دارد، می­توان به موارد زیر اشاره کرد. هم‌چنین در ادامه ویژگی چند نمونه از این نرم‌افزارها را به اختصار شرح خواهیم داد.

 

Giftbit, LoopyLoyalty, Loyverse, Annex Cloud, Kangaroo Rewards, Loyalty Gator, Zinrelo, Apex Loyalty, Smile.io, Captain Up, SailPlay,Preferred Patron, DataCandy, Mass Mobile Apps, CrowdTwist, Hashtag Loyalty, Thirdshelf,Perkville, LoyLap, iDiscount, Fivestars, Belly, Loyalzoo, Como.

Giftbit

نرم‌افزار برنامه وفاداری Giftbit با ارسال کارت‌های هدیه، مخاطبان خود را در شناسایی، پاداش دادن و انگیزه دادن مشتریانشان یاری می‌کند. با این نرم‌افزار شما  به صدها برند برتر کارت هدیه مانند ویزا و آمازون دسترسی دارید. به‌علاوه، شما می‌توانید درگاه ارسال کارت هدیه بیشتری را برای مشتری خود انتخاب کنید تا از طریق آن‌ها خرید کند. هم‌چنین مدل‌های منحصربه‌فرد مارکتینگ این برنامه، آن را به یکی از مقرون‌به‌صرفه‌ترین گزینه‌های نرم‌افزار وفاداری تبدیل می‌کند. این امر به‌خصوص در مورد کمپین‌های بزرگ صدق می‌کند. شرکت‌ها از Giftbit برای به دست آوردن کاربران جدید، فروش بیشتر و کسب بینش رشد استفاده می‌کنند. در سال 2016 ، استفاده از Giftbit گسترش یافت و شامل یک پلتفرم دوم به نام Lightrail شد.

Loyalzoo

LoyalZoo یک سیستم نرم‌افزاری با ظاهر آسان برای اجرای برنامه‌های باشگاه مشتریان است و به کسب‌وکارهای مستقل کمک می‌کند تا در چند دقیقه برنامه وفاداری در فروشگاه خود را ایجاد و راه‌اندازی کنند. این نرم‌افزار می‌داند که کدام اعضا بیشتر هزینه کرده‌اند و امتیاز بیشتری دارند و برای مشاغل ارزشمند هستند. دلیل این امر آن است که اعضای کارت‌دار (امتیازدار) معمولا در هر بار مراجعه بیشتر از اعضای غیرکارت‌دار هزینه می‌کنند. بنابراین LoyalZoo  بر روی ارائه یک رابط کارتی پانچ دیجیتال سفارشی تمرکز دارد. این نرم‌افزار  با تمام کسب‌وکارها سازگار است، البته این برنامه برای مشتریانی که تمایل به استفاده از آن دارند نیز در دسترس است.

Loyalty Gator

نرم‌افزار وفاداری گیتور از سوی کسب‌وکارهای مختلف در سراسر دنیا استفاده می‌شود. مشتریان این نرم‌افزار انعطاف‌پذیری این پلتفرم را دوست دارند، بنابراین آن‌ها می‌توانند برنامه‌های وفاداری خود را با یک سیستم ساده و نرخ مقرون‌به‌صرفه تنظیم کنند. علاوه بر این، آن‌ها می‌توانند به مدت 30 روز از این نرم‌افزار به صورت رایگان استفاده کنند. استفاده از این نرم‌افزار ساده و دارای تمام ویژگی­هایی (مانند چندین کاربره بودن، گزارش‌دهی، سفارشی‌سازی با کسب‌وکار) است که به عنوان مدیر یک کسب‌وکار به دنبال آن هستید.

 

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین نوشته ها
برچسب ها
مقالات مرتبط
مقالات

برنامه‌های وفاداری فروشگاه‌های زنجیره‌ای پوشاک

برنامه‌های وفاداری فروشگاه‌های زنجیره‌ای پوشاک به شرط سلامت     با ظهور برندهای جدید در حوزه فروشگاه‌های زنجیره‌ای پوشاک و …

مقالات

مسئولیت اجتماعی چگونه می‌تواند بر برنامه‌های وفاداری تاثیر بگذارد؟

مسئولیت اجتماعی چگونه می‌تواند بر برنامه‌های وفاداری تاثیر بگذارد؟ تقویت اعتبار هدی رضایی، کارشناس ارشد مدیریت اجرایی   از دهه …

مقالات

برنامه وفاداری در رستوران‌های زنجیره‌ای

برنامه وفاداری در رستوران‌های زنجیره‌ای وقتی ساندویچ‌ها قد می‌کشند! آرین طاهری   رستوران‌های زنجیره‌ای مک‌دونالد و جک از جمله رستوران‌های …