مدیریت و تحلیل فروش

مدیریت و تحلیل فروش

مدیریت فروش

فروش، یکی از دغدغه های اصلی هر کسب و کاری است که اگر به درستی مدیریت شود تاثیر بسزایی در رشد سازمان خواهد داشت. در نرم افزار باشگاه مشتریان دایاتک از طریق مدیریت و طبقه بندی محصولات و ثبت سفارشات مشتریان می توانید سناریوها و تحلیل های متفاوتی از فروش خود داشته باشید. با دانش و آگاهی به دست آمده از تحلیل ها، مدیریت بهتر و کارآمدتری را تجربه خواهید کرد.

مدیریت شعب

یکی از مزایای مهم نرم افزار باشگاه مشتریان دایاتک، امکان تعریف شعب متعدد و مدیریت آن ها است. با این کار می توانید به صورت مجزا به تحلیل و آنالیز عملکرد شعب خود بپردازید. تحلیل ها و سناریوهای هر شعبه به شما کمک خواهد کرد تا از ضعف ها و کاستی های آن ها آگاه شوید. پذیرندگان شعب شما دارای پنل مجزا و با دسترسی ثبت مشتریان، ثبت سفارشات و امکان مشاهده آن ها می باشند.

تحلیل فروش

 
آنالیز و تحلیل فروش به بررسی گزارشات فروش می پردازد. براساس این تحلیل ها تعیین می گردد که میزان فروش شما به چه صورتی انجام گرفته است. نمودار تحلیل فروش، بیانگر میانگین روزانه خرید جدید، میانگین روزانه خرید وفادار، حجم خرید مشتریان جدید و تعداد خرید مشتریان جدید است. براساس این نرخ ها مشخص می گردد که چند درصد از خرید روزانه شما را مشتریان جدید و چند درصد از آن ها را مشتریان قدیمی انجام می دهند. براساس این اطلاعات شما می توانید سناریوهای متفاوتی را برای کسب و کار خود پیاده سازی کنید. در صورتی که درصد خرید مشتریان جدید شما بیشتر از مشتریان قدیمی باشد نشان دهنده عملکرد مثبت شما در حوزه مارکتینگ است. اما درنظر داشته باشید در حوزه باشگاه داری و وفادارسازی مشتریان نیازمند تمرکز و تلاش بیشتری هستید. در غیر این صورت در بخش مارکتینگ عملکرد ضعیفی داشته اید که باید به صورت تخصصی تری بر روی آن کار کنید.

تحلیل فروش

نمودار گزارش فروش

نمودار دیگری که در این بخش حائز اهمیت است، نمودار گزارش فروش می باشد. این نمودار تعداد فروش، کل میزان فروش، میانگین فروش و میانگین تکرار خرید مشتریان را نشان می دهد. هرچقدر میانگین تکرار خرید مشتریان بیشتر شود، شما در زمینه باشگاه داری و وفادارسازی موفق تر عمل کرده اید.
sale- analytics

وضعیت سفارشات

باشگاه مشتریان دایاتک این امکان را برای شما فراهم کرده است تا بتوانید  وضعیت سفارشات ثبت شده در نرم افزار را مشاهده کنید. همچنین در بخش کارتابل فروش می توانید براساس صلاحدید خود سفارشات را تایید یا رد کنید.

مهاجرت از سایر سیستم ها

همانطور که در بخش مدیریت مشتریان ذکر شد، در این بخش نیز می توانید بدون هیچ نگرانی، اطلاعات محصولات و سفارشات خود را در قالب فایل اکسل وارد نرم افزار کنید و پایگاه داده جامعی از محصولات و سفارشات خود ایجاد کنید.
جهت مشاهده و آشنایی بیشتر با نرم افزار دایاتک بر روی لینک زیر کلیک کنید